חוק החשמל להתיישבות הצעירה – נפל; לוין: "שיא של חרפה, ציניות והפרת הבטחות"

איתי גדסי No Comments on חוק החשמל להתיישבות הצעירה – נפל; לוין: "שיא של חרפה, ציניות והפרת הבטחות"

בשל התנגדות ימינה ותקווה חדשה, חוק החשמל להתיישבות הצעירה נפל במליאת הכנסת. פורום ההתיישבות הצעירה: "נמאס לנו מהמלחמות הפוליטיות על הגב של הילדים שלנו"

בנו ושותפו הבכיר מנסור עבאס צילום: פלאש 90
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ יריב לוין העלה היום (רביעי) את הצעת החוק שלו, "חוק החשמל להתיישבות הצעירה" שיאשר חיבור לחשמל של בתים רבים בהתיישבות, שעוברים את החורף הקשה ללא חימום כראוי בביתם. 59 חכי"ם בהם חברי ימינה ותקווה חדשה התנגדו לחוק, אל מול 48 חברי כנסת מהאופוזיציה שתמכו בחוק. החוק נפל.

על פי החוק, מוצע כי חברת החשמל תחבר את השכונות והיישובים בהתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון לרשת החשמל, ותקים לשם כך את התשתיות הנדרשות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "יישובים רבים בהתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, סובלים במשך שנים מהיעדר קידום תכנון. כתוצאה מכך, לא ניתן לחבר את היישובים, הבתים ומבני הציבור הקיימים בהם לרשת החשמל.

המצב כאמור גורם לכך שהתושבים, ובהם ילדים רבים, חיים בתנאים שאינם הולמים תנאי מגורים סבירים. בין היתר, כתוצאה ממחסור באספקת חשמל סדירה ובהיקף הנדרש, נותרים רבים ללא חימום ומים חמים בחורף וללא מיזוג אוויר בימים חמים.

המדינה אינה יכולה להתנער מאחריותה לדאוג לחלוצים, תושבי ההתיישבות הצעירה, אשר הסדרתה אינה מתבצעת בשל היעדר קידומה על ידי הממשלה. חקיקת החוק המוצע תשים סוף לסבלם של תושבי וילדי ההתיישבות הצעירה, ותשים סוף לקיפוח ממנו הם סובלים".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, אמר בתגובה על הפלת חוק החשמל להתיישבות הצעירה על ידי תקווה חדשה וימינה: "נפתלי בנט, איילת שקד, זאב אלקין וניר אורבך הפנו היום שוב כתף קרה לילדי החלוצים בהתיישבות הצעירה".

לוין הבהיר כי "בעוד הפולשים הערבים לאדמות המדינה בנגב זוכים לחיבור לחשמל, ילדי המתיישבים ימשיכו לסבול מקור גם החורף הזה. זהו עוד שיא של חרפה, ציניות והפרת הבטחות של אנשים אשר אפילו מצוקה של ילדים קטנים לא מעניינת אותם".

מפורום ההתיישבות הצעירה נמסר לאחר הפלת הצעת חוק חיבור בתים בהתיישבות הצעירה לחשמל של ח״כ יריב לוין: "נמאס לנו מהמלחמות הפוליטיות על הגב של הילדים שלנו ונמאס לנו לראות שוב ושוב איך הצעות חוק הומניטריות להסדרה מופלות שוב ושוב ושוב, ע"י מי שהתחייבו בפנינו לתמוך בנו".

בפורום הבהירו כי "יש ׳צו אלוף׳ מוכן לחתימה על שולחן הממשלה. תחתמו! לילדים שלנו כבר אין כח לעבור בקור ובחושך גם את הסערה החורפית הקרובה".

השר מתן כהנא אמר בדיון על החוק לחברי האופוזיציה: "אתם הרי יודעים שהדרך לטפל בנושא ההומניטרי הזה עובר דרך חיבור חוק החשמל ע"י צו אלוף ולא באמצעות הצעות חוק מטרילות. אבל אם תוסדר ההתיישבות הצעירה אתם תהיו בבעיה קשה. כי הציבור יבין שיריב לוין והליכוד במשך 12 שנה התעמרו בהתיישבות הצעירה ומנעו כל נסיון להסדיר אותה. גם כשעמדו בראש בממשלת ימין על מלא עם ממשל אמריקאי אוהד, לא עשיתם כלום".



0 תגובות